عالم تا نقطه نهایی قرن حاضر چه طور خواهد بود؟
نوشته شده توسط : alipour


عالم
تا نقطه نهایی قرن حاضر چه طور خواهد بود؟ در این مطلب تعدادی از پیش‌بینی‌های ری کورزویل نویسنده، مخترع و آینده پژوه آمریکایی در مورد آتی تکنولوژی را آورده‌ایم .

بسیاری از ما آن چه «رِی کورزویل»، نویسنده، مخترع و آتی پژوه آمریکایی، می‌بیند، نمی بینیم چراکه هنوز در مراحل آغازین این رشدِ نمایی هستیم . احتمال دارد خیلی از اشخاص نسبت به پیش‌بینی‌های کورزویل نگران باشند، البته خود او نسبت به دوران پیشِ رو امیدوار است و آتی خیر را پیش‌بینی مینماید .

مرجع اخبار رسمی

جهان
تا پایان قرن حاضر به چه شکل خواهد بود؟
کورزویل حالت عالم را تا نقطه نهایی قرن بیست‌ویکم پیش‌بینی کرده می باشد . او کسی می‌باشد که باور دارد نامیرایی انسان تا سال ۲۰۵۰ دست‌یافتنی میگردد .

این آینده پژوه آمریکایی متولد ۱۲ فوریه ۱۹۴۸ در نیویورک میباشد . وی قطعاً یک دیوانه نیست! بلکه یک تکنولوژیست بزرگ جهانی میباشد که از قابلیت‌های رو به پرورش تکنولوژی به خیر با خبر است، تا جایی‌که بیل‌گیتس، او را بهترین پیش‌بینی کنند آیند هوش مصنوعی معرفی می‌نماید .

ری‌کورزویل تا به امروز ۲۰ دکترای افتخاری دریافت کرده، ۷ کتاب حیاتی و پرفروش در قضیه تکنولوژی دارد و اختراعاتی مانند اسکنر‌های مسطح و ماشین‌های تبدیل چاپ به گفتار را در کارنامه خویش دارااست . او یک عدد از بنیان‌گذاران کالج تکینگی (Singularity) می باشد و بدون واسطه توسط «لری پیج» برای توسعۀ هوش مصنوعی کمپانی گوگل گزینش گردیده است . وی تأکید می نماید که ما در برهه هیجان‌انگیزی از مورخ بشر زندگی میکنیم و پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزی از آینده داراست .

عمده
بخوانید: آیا بشر توانمند به دیدن آتی است؟
پیش‌بینی‌های وی حاصل درکی می‌باشد که از اقتدار «قانون مور» و به‌ویژه ضابطه بازده عجله دارااست . این مقررات بیان می‌کنند که فناوری داده ها خط سیر پیش‌بینی‌پذیری را دنبال می‌کند .

قانون راندمان عجله ری‌کورزویل می‌گوید که پرورش بی‌امان، پیش‌بینی‌پذیر و نمایی فناوری، انسان‌ها را به دورانی می‌برد که کورزویل آن را سینگولاریتی (تکینگی) می‌نامد .

بسیاری از ما آن چه ری‌کورزویل می‌بیند، نمی‌بینیم چراکه هنوز در فرآیند آغازین این رشدِ نمایی هستیم . ممکن است خیلی از اشخاص نسبت به پیش‌بینی‌های کورزویل نگران باشند، ولی خود وی نسبت به بازه زمانی پیشِ رو امیدوار است و آینده نیکی را پیش‌بینی مینماید .





:: برچسب‌ها: مرجع اخبار رسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: